۷ تکنیک‌ خطرناک سئو کلاه سیاه !

استفاده از تکنیک‌های مناسب برای رتبه‌بندی و به دست آوردن ترافیک ارگانیک می تواند کار سختی باشد اما بهترین کار برای انجام این کار این است که از تکنیک‌های‌ سئو کلاه سیاه استفاده نکنید! در این مقاله به بررسی تکنیک‌های سئو کلاه سیاهی می‌پردازیم که موجب جریمه و پنالتی شدن سایت شما می‌شود!

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه معمولاً به عنوان روشی تعریف می‌شود که می‌تواند باعث افزایش رتبه وب‌سایت در صفحه نتایج موتور جستجو ( SERP ) شود. این تکنیک‌ها ممکن است در ابتدا به خوبی عمل کند و باعث بهبود رتبه وب‌سایت شود. اما مخالف شرایط خدمات موتورهای جستجو و استانداردهای آن بوده و می‌تواند در درازمدت منجر به ممنوعیت سایت از موتور جستجو و سایت‌های وابسته شود.

موتورهای جست‌وجو همواره در تلاش هستند تا با استفاده از الگوریتم‌های خود و بروزرسانی‌های مداوم بتوانند وب‌سایت‌هایی که از تکنیک‌های‌ سئو کلاه سیاه استفاده می‌کنند را پیدا کرده و آن‌ها را پنالتی کنند!

۷ روش خطرناک سئو کلاه سیاه

 

سئوی کلاه سیاه روش‌ها و تکنیک‌هایی است که برای گمراه کردن و یا دور زدن گوگل استفاده می‌شود. در ادامه مقاله به معرفی این روش‌ها خواهیم پرداخت:

۱- استفاده زیاد و بی‌رویه از کلمات کلیدی

استفاده از کلمات کلیدی زیاد در یک متن کوتاه، تکنیکی بود که تا قبل سال ۲۰۰۰ بسیار پرکاربرد بود. تا اینکه گوگل شروع به توجه به محتوای وب‌سایت‌ها کرد. استفاده بی‌رویه از یک کلمه کلیدی در یک مقاله یا یک متن کوتاه مناسب نیست. این کار باعث می‌شود تجربه کاربری ناخوشایندی ایجاد شود. همچنین باعث می‌شود که شما با الگوریتم Panda Google به دلیل محتوای کم کیفیت مجازات شوید. پس بهتر است از عبارات و کلمات کلیدی مناسب و با تکرا مناسب در وب‌سایتتان استفاده کنید.

۲- کامنت‌های اسپم در وبلاگ‌ها

حتما تا به حال مشاهده کرده‌اید که افرادی زیر پست‌های شما کامنت‌گذاری می‌کنند یا لینک‌های سایت خود را قرار می‌دهند که از نظر محتوا و موضوع هیچ ارتباطی با سایت شما ندارند. همچنین ممکن است که خود شما این کار را انجام بدهید. باید گفت چنین کامنت‌هایی را ” کامنت اسپم” می‌گویند. کامنت اسپم یکی دیگر از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه است که افراد اغلب فکر می‌کنند، بر روی سایت تاثیر مثبت دارد.

۳- خرید لینک

این روش نیز که در گذشته کاربرد داشت، یکی از روش‌هایی است که مدیر سایت برای بالا بردن رنک وب‌‌سایت، لینک‌ها را دستکاری کرده و یا لینک ورودی به وبسایت خود را از دیگر وب‌سایت‌ها خریداری می‌کند.

۴- محتوای کپی‌شده

محتوای کپی شده نوعی از محتوا است که در بیش از یک سایت ظاهر می‌شود. این کار نه تنها دزدی ادبی از محتوا بدون اجازه نویسنده محسوب می‌شود. بلکه این کار باعث می‌شود که موتورهای جستجو زمان زیادی بگذارند تا بتوانند از بین همه مطالب کپی شده مناسب‌ترین آن را انتخاب کنند و اطلاعات صحیحی را نشان دهند.

۵- ریدایرکت‌های غیر مجاز

ریدایرکت به‌معنی هدایت کردن یک نفر به یک url ای به جز آن url ای است که کلیک کردند. سئو کلاه سیاه از ریدایرکت‌ها، جدا از هدفی که دارند استفاده می‌کنند. همانند مخفی‌سازی، این روش نیز شامل ریدایرکت کردن یک خزنده موتور جستجو به صفحات دیگر است. کسی که روش سئو کلاه سیاه را امتحان می‌کند می‌تواند از ریدایرکت‌ها با هدف دستکاری نتایج جستجو استفاده کند.

۶- مخفی کردن لینک‌ها و متن

برخی از وبمسترها در وبسایت خود لینک‌ها و متن‌هایی که حاوی کلمات کلیدی هستند را در پس‌زمینه سفید و با رنگ متن سفید قرار می‌دهند. ولی موتور جستجو با استفاده از الگوریتم‌های خود، این عبارات را تشخیص داده و اعتبار وب‌سایت را کم می‌کنند.

۷- Doorway page

این صفحه، به عنوان صفحه پرش یا پل شناخته می‌شود که برای کلمه کلیدی موردنظر، بهینه شده است و از نظر محتوا ارزشی ندارد. هدف از ایجاد این صفحه، ارسال کاربر از این صفحه به دیگر صفحاتی است که هیچ ارتباطی با عبارت مورد جستجو کاربر ندارد.

یادداشت پایانی

مطمئنا تکنیک‌های زیادی برای انجام سئو کلاه سیاه وجود دارد. دراین مقاله سعی کردیم متداول‌ترین تکنیک‌ها را به شما معرفی کنیم. ولی همواره به یاد داشته باشید اگرچه استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه در ابتدا باعث بهبود جایگاه سایت شما می‌شود. اما در بلندمدت نه تنها سطح رضایت مشتریان شما را کاهش می‌دهد. بلکه باعث پنالتی گوگل نیز خواهد شد. پس از این‌رو بهتر است از روش‌های مناسب سئو برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود استفاده کنید.

WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Facebook
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.