چرا باید برای حرفه خود وب سایت داشته باشیم؟

چرا باید سایت داشته باشیم؟

امروزه با توجه به افزایش اینترنت و فضای مجازی هر فردی را در کسب و کار خود به فکر وا می دارد که علت نیاز ساخت سایت چییست و چرا باید برای حرفه ی خود سایتی داشته باشد؟

در این مقاله از وبزیلا می خواهیم بدانیم چرا باید سایت داشته باشیم؟ چرا باید سایت داشته باشیم؟ شرکت‌های بزرگ ایرانی در چند سال اخیر فعالیت خود را در فضای دیجیتال افزایش دادند. چرا که متوجه پتانسیل قدرتمند دسترسی به مخاطبان بیشتر را با توجه به تغییر و تحولات درک نمودند. در این میان شرکت‌ها، کسب و کارهای کوچک و خویش‌فرما نیز به اهمیت حضور در اینترنت پی بردند.

برای ادامه حیات و بقا کسب و کار آفلاین خود ما نیازمند استفاده از مولتی چنل و کانال‌های جذب مختلف مخاطب از طریق اینترنت هستیم. باید این واقعیت را بپذیریم که برای رقابت بدون داشتن وب‌سایت هیچ شانس موفقیتی در بازار فعلی کشورمان نخواهیم داشت. همیشه به این موضوع به صورت‌های مختلف اشاره نمودم، که شما قبلا باید با هزینه‌های تبلیغاتی بیشتر که صاحبان رسانه نفع بیشتری از آن می‌بردند؛ استفاده می‌کردید.

چرا مزایای داشتن سایت در کسب و کار اینترنتی این قدر حیاتی است؟ ولی در حال حاضر هر کسب و کاری در هر مقیاس و اندازه‌ای که باشد؛ می‌تواند برای کسب و کار خود یک تریبون و رسانه جذابی را برای مخاطبان داشته باشد.

در پنج تا ده سال پیش، رقابت برای نتایج جست و جوی محلی، بسیار کمتر از امروز بود. ولی حالا شما باید علاوه بر SEO از روش‌های دیگر دیجیتال مارکتینگ هم بهره ببرید. تا بتوانید حضور خود را با داشتن وب‌سایت در اینترنت تثبیت بکنید. همچنین از رسانه‌های که مخاطبان بیشتری را توانستند جذب نمایند استفاده حداکثری نمایید. الان در برخی موارد رقابت تا حدی افزایش یافته است که تبلیغات گوگل ادوردز هم با بودجه کم جواب نمی‌دهد. البته این را باید مذکر شوم که در برخی از رشته‌ها این وضعیت حاکم نیست.

شما حتی بدونی سئو و بهینه‌سازی سایت هم با تبلیغ کلیکی و هدفمند گوگل هم می‌توانید نتایج خوبی را دریافت نمایید. حتی اگر شما یک وب‌سایت بسیار حرفه‌ای هم طراحی نمایید؛ همانند یک فروشگاه شیک در وسط یک کویر است؛ که باید برای آن امکانات حمل و نقل مسافر مثل جاده‌کشی، هوایی، ریلی را فراهم نمایید. پس شما فقط با داشتن وب‌سایت، یا پیج اینستاگرام و کانال تلگرام نمی‌توانید به موفقیت خاصی دست یابید. بنابراین علاوه بر حضور در اینترنت با داشتن وب‌سایت، اقدام نمایید. حتما باید از روش‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ و غیردیجیتال استفاده نمایید.

شما در اینستاگرام شاید به مخاطبان بیشتری دست یابید ولی هیچی تضمینی در پایداری این ارتباط با شما وجود ندارد. یعنی شما در یک پلتفرمی همانند اینستاگرام با محدودیت‌های بسیاری درگیر هستید. برای اعتمادسازی و تبدیل مخاطب به مشتری در میان ده‌ها رقیب دیگر فرصت و شانس کمتری دارید. بنابراین مزایای داشت وب سایت را حتما چندین بار بخوانید؛ تا واقعا به مزیت‌های داشت وب سایت پی ببرید. به طور حتم درآمد شما را حداقل ۱۰ برابر افزایش می‌دهد. اما مزایای داشتن وب‌سایت برای رونمایی از کسب و کار شما به دلایل زیر الزامی است:

1) هر فردی که نیاز به تجارت الکترونیک را در زمینه ی کاری خود ببیند برای هر نوع فعالیت اقتصادی به ساخت وب سایت نیاز دارد.هر کسب و کاری هرچند کوچک برای معرفی محصولات و خدمات خود نیاز به طراحی وب سایت دارد به عبارتی یک سایت می تواند نقش یک بروشور تبلیغاتی را برای شما بازی کند حتی با امکاناتی بسیار بیشتر از یک بروشور ساده.

2) شما با استفاده از یک سایت اینترنتی می توانید به راحتی محصولات خود را به بازدید کنندگان خود معرفی کنید.

3) همچنین از یک سایت اینترنتی می توان برای ایجاد ارتباط مؤثر میان اعضای یک سازمان هم استفاده کرد به صورتی که هر یک از اعضا در هر جا که باشند بتوانند به اطلاعات مورد نیاز خود از طریق سایت سازمان دسترسی پیدا کنند، از آخرین اخبار مطلع شوند و آخرین تغییرات را مشاهده کنند.

4) از دیگر مزایای ساخت وب سایت قابل دسترس بودن در شبانه روز می باشد.یک وب سایت به کسب و کار یا سازمان شما این امکان را می دهد که به صورت شبانه روز 24 ساعت هر 7 روز هفته 356 روز سال باز باشد. داشتن یک وب سایت معادل داشتن یک کارمند مشغول به کار تمام ساعت حتی در تمام تعطیلات می باشد.

5) برای پیشی گرفتن از رقبای خود طراحی سایت حرفه ای می تواند یک مزیت روشن برای شما باشد.با طراحی سایت می توانید بازاریابی خود را گسترش دهید و میزان درآمد خود را بالا ببرید.

6) بالا بردن اعتبار حرفه ی شما توسط وب سایت یکی دیگر از دلایل ساخت وب سایت می باشد.داشتن یک وب سایت اعتماد مشتری را به کسب و کار شما بهبود می بخشد و از کسب و کار شما یک شرکت محترم و معتبر خواهد ساخت. و تصویر کلی کسب و کار خود را به عموم مردم بهتر جلوه خواهد داد و به نوبه خود باعث افزایش اعتماد مشتریان خود نسبت به سازمان و یا کسب و کار شما خواهد بود.

7) با توجه به اینکه روز به روز افراد بیشتری به اینترنت دسترسی پیدا می کنند وجود یک وب سایت می تواند شهرت کسب و کار شما را بیش از آنکه شما تصور می کنید بیشتر کند و این خود یک امتیاز برای بدست آوردن درآمد بیشتر می باشد. مزایای داشتن وب‌سایت برای افرادی که از طریق اینستاگرام و تلگرام کسب درآمد می‌کنند؛ بعضا زیاد واضح نیست که در این مقاله قصد داریم، به مهم‌ترین نکاتی که لازم است شما آن را بدانید اشاره خواهم کرد.

WhatsApp
Telegram
LinkedIn
Facebook
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.